Ogłoszenie Dyrektora
Ogłoszenie Dyrektora Szkoły w sprawie zdalnego nauczania
w Szkole Podstawowej nr 2 od dnia 25 marca 2020 r.
Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, od dzisiaj rozpoczynamy zdalne nauczanie według następujących ustaleń i planów. Czas, w którym jesteśmy wymaga od nas wszystkich pełnej mobilizacji
i współpracy. Prosimy o wyrozumiałość i stosowanie się do poniższych informacji.
- Nasza szkoła korzysta z dziennika elektronicznego „Vulcan”, w którym przekazujemy uczniom i rodzicom wszelkie informacje dotyczące realizacji zajęć dydaktycznych jak również ogłoszenia. Każdego dnia do uczniów będą przesyłane wiadomości poprzez dziennik z poszczególnych przedmiotów według planu lekcji. W ten sposób będą realizowane treści z podstawy programowej. Rodzic proszony jest oto by codziennie (w odpowiedniej dla siebie porze), od poniedziałku do piątku zalogować się na konto w dzienniku, przeczytać wytyczne nauczycieli i przekazać je swoim dzieciom.
- Oddział przedszkolny tzw. zerówka – w celu realizacji treści programowych, nauczyciel kontaktuje się z rodzicami swoich wychowanków w ustalony wspólnie sposób.
- Klasy I-III – Nauczyciele klas 1-3 współpracują z uczniami i rodzicami swoich klas korzystając z dziennika elektronicznego oraz dostępnych, podanych do wiadomości aplikacji. Realizują materiał dydaktyczny korzystając z podręczników i ćwiczeń, wykorzystują również materiały i strony podane przez MEN. Każdy z nauczycieli ma ustalony swój sposób kontaktowania się z rodzicami. Prosi się rodziców o przekazywanie wychowawcom uwag dotyczących realizacji podstawy programowej.
- Kl. IV -VIII – na czas zdalnego nauczania został rozpisany plan lekcji dla poszczególnych klas.
- Każdy nauczyciel jest do Państwa dyspozycji codziennie od poniedziałku do piątku. Szczegóły znajdują się w dzienniku elektronicznym.
- Pamiętajmy o właściwych warunkach nauki zgodnej z higieną pracy umysłowej: odpowiedniej diecie, odpoczynku, zajęciach ruchowych.
- Pracując z komputerem starajmy się zachować podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z Internetu: korzystaniu z wiarygodnych źródeł informacji, ochronie swojej prywatności w sieci, zabezpieczeniu haseł dostępu, zainstalowaniu programu antywirusowego oraz stosowaniu i aktualizacji już dostępnych oprogramowań.
- O wszelkich zmianach związanych ze zdalnym nauczaniem będziemy na bieżąco Państwa informować.
Z wyrazami szacunku
Dyrekcja szkoły
Nauka w domu
Jak zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu?
Tymczasowa nauka w domu to nie szkoła i duża część dzieci będzie mniej skupiona niż na lekcjach w szkolnej klasie. Dom nie musi być szkołą, ale warto tak zorganizować przestrzeń i czas, by dzieci poczuły się bezpiecznie i wykorzystały okres przymusowej izolacji na rozwój swojego potencjału.
- Plan jest ważny
Wspólnie ustalcie harmonogram dnia (czas pobudki, posiłków, obowiązków domowych, odpoczynku, zabawy i nauki z podziałem na przedmioty). Do Ciebie – Rodzicu – należy ostatnie słowo w tej kwestii, ale warto wziąć pod uwagę zdanie i potrzeby swojego dziecka. Dla młodszych dzieci można wspólnie stworzyć plan ilustrowany i powiesić go w widocznym miejscu. Współuczestnictwo w układaniu rozkładu dnia da dzieciom poczucie odpowiedzialności za siebie.
- Gdy trwa nauka, nie przeszkadzaj
Podczas czasu przeznaczonego na naukę, zadbaj o atmosferę skupienia w domu. Wyłącz telewizor, radio. Nie zagaduj, nie rozpraszaj. Pokaż, że naukę swojego dziecka traktujesz poważnie.
- Miejsce nauki
Zadbaj, by na stoliku czy biurku znajdowały się tylko niezbędne przedmioty do nauki. Dzieci, które mają problemy z koncentracją uwagi, powinny siedzieć z dala od okna. Pamiętaj – Rodzicu – że niektóre dzieci będą potrzebowały Twojego stałego lub regularnego wsparcia. Ważne, by rodzeństwo w wieku szkolnym uczyło się w tym samym czasie, a młodsze zajęło się zabawą.
- Czas pracy, czas przerwy
Zajęcia typowo szkolne zaplanuj w pierwszej połowie dnia. Każda rodzina może wprowadzić małe zmiany, które bardziej odpowiadają jej potrzebom i rytmowi życia –zaczynać później, np. o 9.00 lub 10.00, częściej robić przerwy. Warto jednak trzymać się planu, dzięki temu dzieci uczą się organizować swój czas, a to ważna życiowa umiejętność.
Jak wspierać dzieci i motywować je do systematycznego uczenia się?
Przeniesienie nauki ze szkoły do domu to nowe doświadczenie dla nas wszystkich: dzieci, nauczycieli i rodziców. Wszyscy musimy nauczyć się funkcjonować w nowych okolicznościach, musimy się z tą sytuacją oswoić. Dlatego tak ważniejsza jest komunikacja. Informacje, przygotowywane przez nauczycieli materiały i wskazówki będą pomocne
w opanowaniu treści nauczania przez uczennice i uczniów. Podpowiadamy, jak motywować dzieci, by czas przymusowo spędzony w domu sprzyjał ich rozwojowi.
- Pozwól dziecku współuczestniczyć w ustaleniu nowych reguł
Łatwiej jest wykonywać swoje obowiązki, gdy rozumiemy ich sens i bierzemy udział w ustaleniu ich zakresu i sposobu realizacji. Wyjaśnij dziecku obecny kryzys, w związku z którym, mimo że nie chodzi do szkoły, to nie jest całkiem wolne od szkolnych obowiązków. Epidemia koronawirusa stawia bowiem wiele poważnych wyzwań przed wszystkimi, a jednym z nich jest właśnie domowa edukacja.
- Czasami mniej znaczy więcej
Jeśli masz wrażenie, że ilość przesyłanych przez nauczycieli materiałów, ćwiczeń, poleceń i prac do wykonania przerasta możliwości Twojego dziecka, skontaktuj się z nauczycielem i powiedz mu o tym. On dostosuje ilość bądź rodzaj materiału do jego potrzeb.
Gdy nauczyciel wysłał wiele różnych materiałów do wyboru, sam dokonaj selekcji, by nadmierną liczbą zadań nie przytłoczyć dziecka. Możesz też pozwolić swojemu dziecku wybrać jeden z punktów. W ten sposób poczuje się ono współodpowiedzialne za swoją naukę.
- Zrób listę sukcesów i dokonań dnia
Uzupełniaj ją wspólnie z dzieckiem codziennie wieczorem o to, czego nowego dziś udało się mu nauczyć, zrozumieć, o co poszerzyło swoje umiejętności. Nie muszą to być wyłącznie szkolne dokonania. Doceniaj pracę dziecka, nie tylko wynik. Uczymy się przecież na błędach, jeśli potrafimy je dostrzec i naprawić. Kładź nacisk na wytrwałość, a nie tylko efekty.
- Określ domowe zasady ekranowe
Podpowiadamy, jak to zrobić, za pośrednictwem materiałów Fundacji Dajemy dzieciom siłę.
Uwaga: w sytuacji, gdy wiele materiałów edukacyjnych dostępnych jest online, można wydłużyć czas spędzony przed ekranem, który dziecko poświęca edukacji. Wykorzystywanie technologii do tworzenia lub współtworzenia, a nie tylko biernego konsumowania,
może pobudzać kreatywność i umiejętność rozwiązywania problemów.
Pamiętajmy jednak, że ważna jest równowaga między czasem korzystania z multimediów,
a tym w świecie rzeczywistym. Warto wiedzieć, że zbyt wiele bodźców, które często dostarczają dostępne cyfrowo treści, osłabia koncentrację uwagi i zdolności uczenia się.
- Rozszerz perspektywę
Człowiek uczy się cały czas, nawet przez zabawę. W tym celu warto wykorzystać gry planszowe. Można sięgnąć do typowych gier czy quizów edukacyjnych lub po „planszówki” rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne, które pozwalają odnaleźć swoje miejsce w życiu, a także lepiej zrozumieć siebie i ludzi wokół.
Przykłady.:
* Emojito wydawnictwa Tactic, w której trzeba używać komunikacji niewerbalnej (mimiki czy dźwięku);
* Góra uczuć wydawnictwa Heim, wykorzystująca zdania niedokończone, które mają pobudzać wyobraźnię i refleksję;
* Empatia wydawnictwa Albi, w której poznajemy potrzeby, uczucia i pragnienia innych graczy;
* Pytaki wydawnictwa Dobreto, ucząca słuchania i opowiadania, a także wzmacniająca rodzinne relacje i więzi;
* MiJaMy się Kosmiczna gra terapeutyczna wydawnictwa Trefl (od 10 roku życia), która pozwala w podróży po kosmicznej galaktyce lepiej poznać siebie i współgraczy;
*Dylematy wydawnictwa Rebel (dla nastolatków, 12+) filozoficzna gra o moralnych dylematach, która pobudza do żywej dyskusji i uczy debatowania.
Pomysły na rozwijające spędzenie czasu online i offline można znaleźć na stronach crazynauka.pl i juniorowo.pl oznaczone #nieferie.
- Ruch jest potrzebny
Aktywność fizyczna nie tylko dba o zdrowie ciała (m.in. wzmacnia odporność), ale też i umysł (uwalnia od stresu, poprawia nastrój, wzmacnia zdolności uczenia się) Jeśli jesteśmy w stanie wybrać się na spacer w miejsce, gdzie nie spotyka się zbyt wielu ludzi, wpiszmy taką aktywność w codzienną rutynę. W domu możemy wspólnie zainspirować się filmikami na YouTube, np. Fitty Kid Polska lub pograć w dostosowane do warunków mieszkaniowych gry ruchowe: twister, rzutki czy piłkę lub bule wykonane z miękkiego materiału.
Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Mszanie Dolnej informuje...
Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Mszanie Dolnej informuje,
iż z dniem 25.03.2020 r. (środa) zostaje wstrzymana bezpośrednia obsługa interesantów.
Wszelkie podania i wnioski można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej, która będzie obsługiwana
w godzinach 8.00-15.00.
Dokumenty, w celu zapisu dziecka do klasy I i oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2020/2021, można pobrać
ze strony szkoły http://sp2md.pl/index.php/dokumenty,
wypełnić, zeskanować i przesłać e-mailem ( do dnia 31.03.2020 r.)
Kontakt e-mail – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rekrutacja do klasy I i oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2020/2021.
Informacja dotycząca rekrutacji
do klasy I i oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2020/2021.
Szanowni Rodzice, w związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną, zalecamy przesyłanie skanu dokumentów zgłoszeniowych na e-mail szkoły
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., są one do pobrania na stronie
http://sp2md.pl/index.php/dokumenty. Prosimy również o informację telefoniczną i potwierdzenie przesłania zgłoszenia - 183310001.